Assistansetjeneste
Assistansetjenesten ved Oslo Bussterminal er en service for personer med nedsatt funksjonsevne, og er et samarbeid mellom Viken KollektivTerminaler FKF og BaneNor. Assistanse bestilles i kontaktskjema til høyre på siden inntil 24 timer før ankomst/avreisetidspunkt. Kommer reisen brått på, vil våre servicemindede kundeverter selvsagt bistå, men vi vil ikke kunne garantere at det er praktisk mulig for oss – så planlegg i best mulig tid!
Tjenesten omfatter:
• Assistanse til og fra buss, og til og fra Oslo Sentralstasjon hovedinngang nord
• Assistanse av mennesker, ikke bagasje
Vi kan påta oss å hjelpe med ett kolli, men er ikke en ren bagasjehåndteringstjeneste
• Assistanse ved kjøp av mat og drikke på Oslo Bussterminal, men ikke andre innkjøp
• Assistanse med billettkjøp
• Assistanse til og fra toalett, men ikke under toalettbesøk
Assistansetjenesten er ikke en helsefaglig tjeneste, og kan ikke ta ansvar for medisinsk bistand. Tjenesten omfatter kun personer med nedsatt funksjonsevne, herunder bevegelses- og orienteringshemmede – ikke såkalt funksjonsfriske eller barn som reiser alene.
Viktig – Opplysninger som må med ved bestilling
• Navn
• Telefonnummer
• Assistansebehov
• Jeg må møtes på
• Dato
• Tidspunkt når du skal møtes
• Jeg skal reise med/til
• Avgangtidspunkt